Naucz mnie jak radzić sobie z emocjami… to książka dla rodziców, nauczycieli, pedagogów… Słowem dla wszystkich, którzy w jakiś sposób wpływają na dzieci. Treści z książki mogą być doskonałym wsparciem dla dorosłych, którzy chcą nauczyć dzieci kompetencji społecznych, takich jak właśnie radzenie sobie z emocjami, komunikacja czy znajdowanie przyjaciół. A wiadomo, że nie są to łatwe zadania.
Naucz mnie jak radzić sobie z emocjami
Iluż to dorosłych sobie z nimi nie radzi! A co dopiero dzieci, których mózgi nie są jeszcze w pełni dojrzałe i rozwinięte. Ich mózgi potrzebują jeszcze czasu, by w emocjonalnym morzu pływać sprawnie i pewnie.
Można jednak się tego uczyć, dokładnie tak jak pływania. Trzeba poznać techniki, które w tym pomagają, sposoby uspokajania siebie i porozumiewania się z otoczeniem. Na tym jednak nie koniec. Warto też wyposażyć się w zestaw niezbędnych „narzędzi”, które będą stanowiły swego rodzaju fundament. To poczucie własnej wartości, umiejętność stawiania granic i dbania o własne dobro.
I ta książka pomoże Ci, rodzicu/pedagogu/nauczycielu, w rozwijaniu zarówno wspomnianych kompetencji, jak i narzędzi, które pomogą z tych kompetencji korzystać.
Książka powstała dzięki współpracy trzech pedagogów i psychologów, którzy na co dzień pracują z dziećmi, prowadzą warsztaty, zajęcia i lekcje. To praktycy, którzy mają styczność z dziecięcymi trudnościami i wyzwaniami, jakie stawia przed dzieckiem niesamowity świat emocji. Dzięki tym praktycznym doświadczeniom, książka, która powstała pełna jest konkretnych wskazówek, scenariuszy zajęć i podpowiedzi, które można praktycznie od razu przełożyć na własną praktykę pedagogiczną i psychologiczną.
W książce znajdziesz dwadzieścia pięć scenariuszy zajęć grupowych, scenariusze do pracy online oraz do zajęć indywidualnych z dzieckiem. Wartościowym uzupełnieniem są zestawienia materiałów i pomocy, które są niezbędne do przeprowadzenia prezentowanych zajęć. To dla każdego psychologa, pedagoga, nauczyciela – praktyka ogromne ułatwienie. Gotowa lista i scenariusz, które praktycznie jeden do jednego można przenieść do swojego gabinetu czy szkolnej klasy.
Autorzy na co dzień pracują w Poradni Przystań Psychologiczna, mają więc kontakt z bardzo różnymi dziećmi, o różnych potrzebach i różnych możliwościach w punkcie wyjścia – na starcie pracy.
Scenariusze są tak opracowane, że angażują praktycznie wszystkich członków zajęć.
Książka naprawdę może się okazać cennym zasobem w Twojej profesjonalnej pedagogicznej czy psychologicznej biblioteczce